• این طرح در ادامه بـرنامه سازمان فضایی ایـران بـرای ساخت و پرتاب فضاپیما در مدار بالای 35 هزار کیلومتری زمین است
یزدفردا :رییس‌جمهور در گفتگوی زنده تلویزیونی با مردم همدان گفت: بزودی اخبار خوشی در زمینه پیشرفت‌های كشورمان در عرصه هوا و فضا اعلام خواهد شد.
دكتر محمود احمدی‌نژاد چهارشنبه شب در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با صدا و سیمای استان همدان اظهار داشت: در آینده‌ای نزدیك ماهواره مخابراتی سنجشی را به فضا پرتاب می‌كنیم كه عمر این ماهواره یك سال می‌باشد. مسئولین سازمان فضایی برنامه‌ای را برای پرتاب ماهواره مخابراتی - تلویزیونی به دولت ارائه كرده‌اند كه بزودی كه این برنامه اجرا خواهد شد.

رئیس جمهور از اختصاص 800 میلیارد تومان برای اشتغال جوانان استان همدان خبر داد .

به گزارش یزدفردا  ، آقای احمدی نژاد در گفتگوی زنده تلویزیونی با مردم این استان گفت : 400 میلیارد تومان از این مبلغ به بنگاه های زودبازده اختصاص یافته است و بـرای افـرادی هـم که کار تک نفره انجام می دهند بیش از 400 میلیارد تومان به عنوان قرض الحسنه در نظر گرفته شده است .
وی افزود : هیـات دولت در سفر سوم خـود به استان همدان 22 طرح صنعتی را بـرای استان اجرایی و افزون بر آن ، اجرای 7 طرح صنعتی خیلی بزرگ را نیز در این استان تصویب کرد.
رئیس جمهور موقعیت استان همدان را در همه بخش های فرهنگی، اقتصادی، کشاورزی ممتاز دانست وگفت : در بخش گردشگری نیز این استان ظرفیت بسیار خوبی دارد و باید استان همدان را به جهان بشناسایم .
آقای احمدی نـژاد رویکرد سفرهـای سوم هیئت دولت به استانها را فرهنگی خواند و گفت : در این سفرها نه تنها اجرای طرحهای عمرانی متوقف نمی شود بلکه با شدت بیشتر ادامه خواهد یافت .
رئیس جمهور همچنین با اشاره به پیشینه فرهنگی همدان ، بـر شناسایی همـه ارزش ها و به هنگام شدن آن و همچنین حمایت از هنرمندان و صاحب نظران تـاکید کرد و گفت: در هیئت دولت برای بخش فرهنگی استان 45 میلیارد تومان اعتبار در نظر گـرفته شده است که در 9 محور اصلی فـرهنگی شامـل طرح هـای عملیاتی ، عمـرانی استفاده شود .

* درسال 1396 فضا نورد ایـرانی بـه فضا خواهد رفت

رییس‌جمهور با بیان اینكه فرستادن انسان به فضا از جمله برنامه‌های دولت در زمینه توسعه تكنولوژی هوا و فضا است، خاطر نشان كرد: چندی پیش موجودات زنده‌ای را به همراه كاوشگری به فضا فرستادیم و براساس برنامه سازمان فضایی، فرستادن انسان به فضا در سال 1403 هجری شمسی پیش‌بینی شده بود. اما دولت برنامه‌ریزی‌هایی را انجام داده تا در سال 96 13انسان را به فضا بفرستیم كه این اتفاقی عظیم در معادلات دنیا است زیر،ا حضور انسان ایرانی در فضا به معنای تسلط ایران بر فضاست.
 احمدی نژاد با بیان اینکه درسال 1396 انسان ایـرانی بـه فضا خواهد رفت ، تصریح کرد : مسیر علمی و فناوری این طرح با تلاش دانشمندان ایرانی تنظیم شده است .
 احمدی نژاد حضور ایرانیان در فضا را تسلط ایران بر فضا دانست و افـزود : این طرح در ادامه بـرنامه سازمان فضایی ایـران بـرای ساخت و پرتاب فضاپیما در مدار بالای 35 هزار کیلومتری زمین است .
رئیس جمهور با اشاره به اینکه واژه تحریم برای ایرانیان معنی ندارد ، گفت : کشورهای غربی در طرح تحریم کالا نگاه مادیگرایانه دارند و فکر می کنند که می تـوانند ملت ایران را تحت فشار قرار دهند .
 احمدی نژاد سیاست مداران این کشورها را بیسواد خواند و گفت: ما فکر می کـردیم که آنها تاریخ ملت ایران را درک نکرده اند بلکه جغرافیای ایران را هم خوب نمی دانند چرا که سالانه میلیاردها تومان مبادلات اقتصادی در کشور انجام می شود .
وی با اشاره به اینکه تحریم ها را به فرصت تبدیل کرده ایم گفت: هم اکنون بسیاری از قطعات با کیفیت داخلی جایگزین قطعه وارداتی شده است و در تـولید بـرخی قطعات خودروی تولید ایران ، 95 درصد تولیدات ما داخلی شده است .


دكتر احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود درباره تبلیغات منفی بیگانگان پیرامون موضوع هدفمند كردن یارانه‌ها خاطر نشان كرد: هدفمند كردن یارانه‌ها یك موضوع داخلی است و هدف آنها از این تبلیغات همانند گذشته فقط منافع خودشان است.
منابع:واحد مرکزی خبر-ریاست جمهوری

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا